Telefon  +48 667 778 009

    Email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak zachowywać się w taksówce? Pasażerskie savoir-vivre

Chyba każdy z nas chociaż raz w życiu korzystał ze środka transportu, jakim jest taksówka. To doskonałe rozwiązanie w sytuacjach, kiedy potrzebujemy szybko dostać się w konkretne miejsce, a nie zawsze mamy własny samochód czy możemy skorzystać z komunikacji miejskiej. Jednak mało kto wie, jak powinniśmy zachowywać się w taksówce. Jak prezentuje się pasażerskie savoir-vivre? Sprawdź to w naszym artykule - zachęcamy do przeczytania!

Zachowaj kulturę!

Chcąc skorzystać z usług taksówkarskich, zazwyczaj należy zadzwonić pod dany numer telefonu oraz podać wszelkie najważniejsze informacje. Chodzi tutaj o:

  • miejsce rozpoczęcia podróży
  • miejsce zakończenia podróży
  • a także czas jej rozpoczęcia

Po przyjeździe taksówki przywitaj się z kierowcą oraz podaj swoje dane - najczęściej wystarczy jedynie nazwisko. Może to być również krótkie hasło, które zostało ustalone podczas zamawiania taksówki. Chodzi oczywiście o to, aby taksówkarz wiedział, że to jest ta osoba, która dzwoniła po taksówkę. Po zajęciu miejsca w taksówce należy także ponownie podać lokalizację miejsca, które jest naszym celem. Warto tutaj również zapytać o orientacyjny koszt kursu.

Pamiętaj - w taksówce obowiązuje zakaz palenia papierosów i innych wyrobów tytoniowych!

Zajmij odpowiednie miejsce!

Zawsze powinniśmy wybierać tylne siedzenia. Niestety wiele osób siada obok kierowcy, co jest po prostu błędem. Jeśli jedziemy sami, to koniecznie powinniśmy usiąść z tyłu. Taka sama zasada obowiązuje, kiedy jedziemy z dwoma innymi osobami. Należy jednak zaznaczyć, że uzasadnione jest zajęcie miejsca obok kierowcy w sytuacji, kiedy wszystkie tylne siedzenia są zajęte. Zgodnie z zasadami savoir-vivre miejsce obok kierowcy jest przeznaczone dla najstarszej osoby lub dla tej, która płaci za kurs.

Pamiętaj również o zapięciu pasów - bardzo wiele osób zapomina o tym!

Nie zagaduj kierowcy!

Mimo że pasażerskie zasady savoir-vivre nie zakazuje rozmowy z kierowcą taksówki, to jednak należy pamiętać, aby go nie zagadywać. To taksówkarz powinien rozpocząć rozmowę na neutralny temat - jeśli tego nie robi, to być może po prostu nie ma ochoty na pogawędkę. Pamiętajmy również, aby nie poruszać tematów, które mogłyby spowodować spór - np. polityka. Nie stosowne jest także prowadzenie długich i głośnych rozmów przez telefon komórkowy - bardzo często to rozprasza kierowcę, a więc może dojść do wielu niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Po zakończonym kursie należy podziękować kierowcy oraz wręczyć mu odpowiednią kwotę. Warto tutaj zaznaczyć, że dobrze byłoby, gdybyśmy mieli przy sobie drobne pieniądze, gdyż taksówkarze często mają problemy z wydawaniem reszty, co wynika z tego, że po prostu drobne im się szybko kończą.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.